Saturday, January 30, 2010

pilihanraya kampus

salam ukhwah..28 januari adalah tarikh semua mahasiswa UTM turun mengundi untuk memilih bakal pemimpin2 mereka.keputusan juga telah diketahui pada malam yang sama.untuk pelajar tahun 1 macam saya,suasana seperti ini adalah suasana yang agak berlainan daripada piliharaya semasa di matrikulasi.malam pengumuman pun agak meriah dengan penyokong-penyokong calon.

cuma apa yang saya rasa agak terkilan adalah kerana tidak dapat mengenali calon dengan baik.ini kerana tempoh berkempen selama 3 hari adalah sangat singkat dan tiada kempen dari bilik kuliah ke bilik kuliah.kalau di matrik dahulu,saya dapat mengenali kesemua calon kerana kempen yang dijalankan.saya mengharapkan suasana pilihanraya yang lebih meriah daripada tahun ini.mungkin kempen boleh dilanjutkan kepada 1 minggu??ini hanyalah cadangan daripada seorang mahasiswi.
 
keputusan telah pun diumumkan dan takziah pada kesemua calon yang memenangi kerusi.harapan saya,semoga kalian dapat bekerja dengan penuh amanah dan jangan sesekali meninggalkan amanah tersebut.kalian harus ingat bahawa kalian berada di atas adalah dengan undi dari mahasiswa,tak kiralah mereka mengundi disebabkan bakat kepimpinan,hubungan persaudaraan atau paras rupa,kalian telah pun berada di tampuk pemerintahan paling atas bagi mahasiswa UTM.Semoga MPP kali ini akan melakukan lebih banyak program bersama JKM kolej. salam juang dari saya

No comments: